ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

και

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

  

«Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία – Educational Sciences: Science, Environment and Technology in Education»

  

(σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4485/2017)

και της απόφασης 216772/21, ΦΕΚ 4334/12.12.2017)

 

Γενικές διατάξεις

 Τα Τμήματα α) Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών και β) Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας οργανώνουν και λειτουργούν από το ακαδημαϊκό έτος 2018-19 Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία – Educational Sciences: Science, Environment and Technology in Education», σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4485/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Τη διοικητική υποστήριξη του Προγράμματος αναλαμβάνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (επισπεύδον Τμήμα).

Το Δ.Π.Μ.Σ. λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 με αριθμό ΦΕΚ 2139/τεύχος Β/5 Αυγούστου 2014

 

 

Άρθρο 1

Αντικείμενο – Σκοπός – Διάρκεια

Το Διατμηματικό Π.Μ.Σ. με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία – Educational Sciences: Science, Environment and Technology in Education» εξετάζει τις σύγχρονες τάσεις στα Προγράμματα Σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, οι οποίες φαίνεται να εστιάζουν στη διερευνητική προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης. Προτείνεται δηλαδή στους εκπαιδευτικούς να οργανώνουν κατάλληλα περιβάλλοντα στα οποία οι μαθητές ασκούνται στη διερεύνηση, όπως η μελέτη επιστημονικών κειμένων από γραπτές ή ηλεκτρονικές πηγές, η πειραματική άσκηση, η λύση προβλημάτων, η σύνθεση γραπτών αναφορών για τα αποτελέσματα της μελέτης ή των πειραμάτων. Παράλληλα, προτείνεται μια σύνθετη γνωστική περιοχή που συγκροτείται από τις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ), θέματα που αφορούν το Περιβάλλον (Π), και τα δυο σε συνδυασμό με την Τεχνολογία (Τ) ψηφιακή και κλασσική. Αυτό, αφενός γιατί τα σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα σχετίζονται με μεγάλα ενεργειακά ή περιβαλλοντικά ζητήματα, αφετέρου, γιατί η βασική εκπαίδευση πρέπει να προσαρμοστεί στην μεταβαλλόμενη κοινωνία της γνώσης, όπου η Τεχνολογία παίζει πρωτεύοντα ρόλο, μιας και είναι αυτή που μετασχηματίζει τις ιδέες (και τις επιστημονικές) σε πράξη. Τέλος, η έρευνα στη Διδακτική των ΦΕ εστιάζει στον σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή, αξιολόγηση και βελτίωση Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών για την εκπαίδευση μαθητών / τριών στις ίδιες γνωστικές περιοχές.

Το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών έχει ως σκοπό:

  1. Να ασκήσει υπηρετούντες ή μελλοντικούς εκπαιδευτικούς της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στον σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών, στην περιοχή των ΦΕ−Π−Τ, για τη διδασκαλία δηλωτικής, διαδικαστικής και επιστημολογικής γνώσης, με έμφαση στην αξιοποίηση και τροποποίηση των αναπαραστάσεων των μαθητών /τριών στη διδασκαλία με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Οι ακολουθίες αυτές ευνοούν τη διερευνητική μάθηση και είναι προϊόντα έρευνας.
  2. Να καταρτίσει επιστήμονες ερευνητές στον χώρο των Ανθρωπιστικών καθώς και των Κοινωνικών Σπουδών και των Επιστημών της Αγωγής με ειδίκευση στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, του Περιβάλλοντος και της Τεχνολογίας. Οι απόφοιτοι του Δ.Π.Μ.Σ. θα έχουν αποκτήσει το θεωρητικό και εμπειρικό υπόβαθρο καθώς και τις δεξιότητες που θα τους καθιστούν ικανούς να απασχοληθούν σε διάφορα επαγγελματικά και ερευνητικά πεδία που συνδέονται με την εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών, του Περιβάλλοντος και της Τεχνολογίας σε τυπικά και μη περιβάλλοντα.
  3. Εστιάζει εξίσου στην έρευνα των σχετικών περιοχών, αλλά και στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Άρα μπορεί να οδηγήσει τους αποφοίτους να συνεχίσουν σε διδακτορικές σπουδές ή να επιδιώξουν να γίνουν πέρα από αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί και ικανά στελέχη της Εκπαίδευσης.

 

Το Δ.Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει  από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 για πέντε (5) έτη, οπότε και θα αξιολογηθεί η δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας του σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 32 του Ν.4485/2017 (ΦΕΚ 114/τ.Α’).

ΦΕΚ Ίδρυσης Μεταπτυχιακού Προγράμματος

ΦΕΚ Επανίδρυσης Μεταπτυχιακού Προγράμματος

1η Τροποίηση Εσωτερικού Κανονισμού Μεταπτυχιακού Προγράμματος

2η Τροποίηση Εσωτερικού Κανονισμού Μεταπτυχιακού Προγράμματος